0komentárov

Ste po dovolenke podráždenejší a unavenejší ešte viac, než ste boli pred ňou? Zistite, ako sa tomu vyhnúť

Vrátili ste sa z dovolenky, ale namiesto toho, aby ste sršali pozitívnou energiou, tak ste smutní a unavení? Zrejme vás postihol podovolenkový syndróm. Pozrite sa, ako zvládnuť príchod z dovolenky a návrat do práce bez stresu.
Vydané: 06.09.2016 ▪ Autor: ▪ Prečítané: 391x

Postdovolenkový syndróm zažije snáď každý. Na dovolenke s all-inclusive sa musíte starať len o to, kedy je ďalšie jedlo a na ktorú pláž si ľahnete, lenže akonáhle sa vrátite späť domov, musíte sa postarať o jedlo, hromadu špinavej bielizne a v práci vás čaká množstvo úloh na dobehnutie. Prejavy podovolenkového syndrómu sú pri každom individuálne. Niekto pociťuje úzkosť, že nebude stačiť obvyklému tempu, ktoré inokedy zvláda, duševne pracujúci majú problémy sa sústrediť, u niekoho nastúpi nespavosť, smútok, podráždenosť či zlá nálada a vo väčšine prípadov sa objaví zvýšená únava.

Prejavy podovolenkového syndrómu:

  • problémy so sústredením
  • pocity úzkosti a nervozity
  • smútok, únava a letargia
  • nadmerná únava
  • podráždenosť a výbuchy hnevu
  • nespavosť
  • zlá nálada

Po dovolenke vás očakáva množstvo práce, trebárs hromada špinavého oblečenia. Foto: ©Depositphotos.com/artush
Po dovolenke vás očakáva množstvo práce, trebárs hromada špinavého oblečenia. Foto: ©Depositphotos.com/artush

Prečo sa človek cíti tak zle, keď by mal byť po dovolenke odpočinutý a plný energie? Väčšinou si za zlú náladu po dovolenke môžete sami, pretože si ju pokazíte svojím nerozumným správaním po návrate domov. Snaha vybaviť všetko okamžite totiž vyústi v stres, ktorý vás rýchlo pripraví o energiu získanú na dovolenke. Preto sa nesnažte zvládnuť všetko hneď, ale určite si, čo je skutočne potrebné urobiť a čo počká. Ako všetko teda zvládnuť?

Pripravte sa už pred odchodom

Neodchádzajte z neupratanej domácnosti. K neporiadku zanechanému doma pred odchodom sa totiž po návrate pripočíta hromada špinavej bielizne a všemožných suvenírov dovezených z ciest. Navyše pri príchode oceníte, že vás privíta čistá vaňa i periny, a to obzvlášť v prípade, že ste týždeň prespávali pod stanom. A tiež je dobré mať v zásobe nejaké tie trvanlivé potraviny, aby ste hneď po príchode nemuseli chodiť na nákup.

Nechoďte hneď do práce

Po návrate z dovolenky zostaňte ešte jeden alebo dva dni doma. Mozog i telo totiž potrebuje pár dní na koncentráciu a čas vrátiť sa k bežným povinnostiam. Hlavne neprepínajte svoje sily a neočakávajte prvý deň stopercentný výkon, nastavte si skôr voľnejší odpočinkový režim. Aklimatizácia je nutná najmä pre ľudí, ktorí prekračovali väčšie množstvo časových pásiem, pretože musia vybalansovať rozhodený spánkový režim.

Začnite pozvoľna

K úlohám neukončeným pred odchodom sa počas vašej dovolenky určite nabalia nové, takže je ideálne, keď ich ešte pred nástupom dovolenky dokončíte aj za cenu nejakých nadčasov. Po dovolenke sa k práci vráťte pozvoľna, rozdeľte si ju a nesnažte sa zvládnuť všetko naraz. Energiu na splnenie všetkých pracovných úloh si rozložte rovnomerne a hlavne nepanikárte, že je toho veľa. Ak môžete, robte medzi prácou krátke pauzy, ktoré vás vzpružia k lepším výkonom.

V práci nepanikárte a do nazhromaždených úloh sa pustite postupne. Foto: ©Depositphotos.com/w20er
V práci nepanikárte a do nazhromaždených úloh sa pustite postupne. Foto: ©Depositphotos.com/w20er

Po práci sa odreagujte

Ak nemáte v práci na relax čas, odreagujte sa po práci. Zájdite si na výstavu, prejdite sa, vyjdite si na bicykli alebo navštívte bazén. Kultúrne podujatia, šport či posedenie s priateľmi vám pomôžu obdobie po dovolenke lepšie zvládnuť. Nezostávajte však v meste dlho do noci a prvých pár pracovných dní radšej choďte do postele včas alebo aj o pol hodiny skôr ako pred dovolenkou. Dlhším a pravidelným spánkom obmedzíte únavu a ľahšie sa vrátite do rytmu, na ktorý ste boli zvyknutí pred odchodom.

Pripomeňte si dovolenku

Na pracovný stôl si položte suvenír alebo fotku z dovolenky, ktoré vám pripomenú príjemne strávené chvíle pohody. Ak je vám po dovolenke smutno, vypočujte si hudbu typickú pre danú krajinu, okoreňte si jedlo dovezeným korením a pustite si k tomu fotky či videá z dovolenky. A ak vám to náladu nezlepší, pustite sa do plánovania ďalšej dovolenky alebo aspoň nejakých víkendových výletov, či sa máte na čo tešiť.

Ako zvládate návrat z dovolenky do bežného režimu vy? Napíšte do komentára pod článkom.

Zdieľajte tento článok 0x 0x 0x
0x

Antonín Vintr

Vyštudoval som nábytkové inžinierstvo, zaujíma ma interiérový dizajn aj moderné trendy v bývaní. Z mojich článkov sa dozviete, ako vyberať vybavenie do bytu, odhalím vám vlastnosti rôznych materiálov alebo pomôžem s technickým riešením úprav vo vašej domácnosti.

Antonín Vintr na sociálnych sieťach:
Oznámte ostatným čitateľom váš názor / Počet príspevkov: 0
Nadpis:
  Vaše meno:

Prečítajte si tiež ↓

Chcete mať voňavý domov a čistý zdravý vzduch? Vyskúšajte čaro katalytickej lampy a horenia bez plameňa

Chcete mať voňavý domov a čistý zdravý vzduch? Vyskúšajte čaro katalytickej lampy a horenia bez plameňa

Vydané: 24.03.2017 ▪ Autor: Antonín VintrTipy a triky ▪ Prečítané: 45x

Potrebujete prevoňať domov, zbaviť sa všetkých nežiaducich pachov a vydezinfikovať vzduch? Kúpte si katalytickú lampu. Na akom princípe funguje, čo všetko vie, koľko stojí a ako by ste ju mali správne používať a čistiť?

Celý článok
Bác, ozval sa liatinový kastról, čo vám vypadol z ruky. Ako opraviť poškodenú kuchynskú pracovnú dosku? Voskom či tmelom

Bác, ozval sa liatinový kastról, čo vám vypadol z ruky. Ako opraviť poškodenú kuchynskú pracovnú dosku? Voskom či tmelom

Vydané: 23.03.2017 ▪ Autor: Jiří MacíkTipy a triky ▪ Prečítané: 29x

Stala sa vám v kuchyni nehoda a poškodili ste s ťažkým riadom pracovnú dosku? Nemusíte ju hneď meniť. Drobné škrabance a ryhy opravíte so špeciálnymi prípravkami a voskami. Stačí ich rozohriať, zotrieť stierkou a potom rozleštiť.

Celý článok
Osem tipov, rád a zásad na Medzinárodný deň zdravého spánku. Čo môžete urobiť pre kvalitný spánok?

Osem tipov, rád a zásad na Medzinárodný deň zdravého spánku. Čo môžete urobiť pre kvalitný spánok?

Vydané: 21.03.2017 ▪ Autor: Antonín VintrTipy a triky ▪ Prečítané: 58x

Zdravý spánok je dôležitý pre kvalitný život. Využite Medzinárodný deň zdravého spánku a zistite, čo všetko môžete urobiť pre to, aby ste sa dobre vyspali. Čo by ste mali skúsiť, čoho by ste sa mali vyvarovať a na čo si dať pozor?

Celý článok